Granin lukiossa on mahdollisuus opiskella laaja valikoima kestävän kehityksen teemoihin pureutuvia opintojaksoja sen lisäksi, että laaja-alainen eettisyys ja ympäristöosaaminen toteutuvat myös osana jokaista oppiainetta.

Tässä poimintoja valinnaisista opintojaksoista ja kestävän kehityksen teeman mukaisista tapahtumista koulussamme, joissa kestävyyden näkökulmasta oppiminen yhdistyy esimerkiksi ulkona oppimiseen ja luonnossa vietettyyn aikaan.

Vaelluskursseilla 1 (2op) ja 2 (2op) pääset kokemaan Lapin luonnon lumoa.
Hackathon-tapahtuman järjestämisessä (2op) oli lukuvuonna 2023-2024 teemana kestävä Metsäteollisuus.
Opetushallituksen rahoittamalla Kestävät koulut ja yhteisöt -opintojaksolla (2op) seikkailtiin syksyllä 2023 Oregonissa Yhdysvalloissa.
Marraskuussa 2023 vietettiin kaikissa Kauniaisten kouluissa Kestävä Grani -teemapäivää.
2.vuoden bisneslinjalaisten Ideointi ja innovointi (2op) +Minä yrittäjänä: liikeideat ja tuotteistaminen (1op) opintokokonaisuudessa kehitetetään omia yritysideoita. Opintokokonaisuus huipentuu pitchausiltaan, jonka pitchauskilpailun voitti syksyllä 2023 Acta Diurna -ekologinen hajuvesi -idea.